Sambata de la ora 18, 80 REMEMBER la RRM Student FM

Va invit la o calatorie in timp, mai precis in deceniul 8 al secolului trecut. De ce anii 80? Pentru ca putinor decenii din istoria recenta a Omenirii le-a fost dat sa fie atat de pline. Muzica exceptionala, descoperiri miraculoase, cuceriri ale tehnicii si asa mai departe. Toate intamplarile anilor 80 ce au marcat intr-un fel sau altul istoria lumii vor fi aduse in discutie in aceasta emisiune, editie de editie, numai pe 103 cu 4 FM. Si evident, pe blog!

joi, 27 august 2009

Povestea Cargoului Khian Sea

Povestea urmatoare de la 80 Remember miroase rau inca de la inceput. Are si de ce! Pe 31 august 1986, nava de tip cargo Khian Sea, sub pavilion liberian, a fost incarcata cu mai mult de 14 000 de tone de cenusa toxica de la incineratoarele orasului Philadelphia, statul Pennsylvania. Cele trei companii de la care proveneau deseurile toxice aveau intentia ca cenusa sa fie aruncata in apropiere de Bahamas, dar guvernul local a intors nava din drum. Astfel, in urmatoarele 16 luni epchipajul de pe Khian Sea a scotocit tot Atlanticul pentru a gasi un loc potrivit sa arunce cenusa. Republica Dominicana, Honduras, Panama, Bermude... sunt doar cateva dintre statele care au refuzat incarcatura. Intoarcerea la Philadelphia era de asemenea de neconceput. In ianuarie 1988, echipajul a reusit sa scape totusi de 4000 de tone de cenusa, in apropiere de Haiti, spunand ca este fertilizant pentru pamant, desi era mult prea toxica pt a fi folosita la asa ceva. Cand guvernul haitian a fost informat de catre organizatia Greenpeace despre adevarata natura a incarcaturii, a cerut echipajului de pe Khian Sea sa reincarce la bord cenusa. Dar cargoul pur si simplu a disparut. A intrat in reparatii in Iugoslavia, acolo unde i-a fost schimbat numele in Felicia si a fost inregistrat in Honduras. Mai tarziu a primit numele de Pelacano. Cu toate acestea, nimic nu a putut ascunde adevarata identitate a navei, fiindu-i refuzata incarcatura peste tot in lume. Cu toate acestea, restul incarcaturii a disparut intre Singapore si Sri Lanka in noiembrie 1988. Echipajul nu a dorit sa faca nici un comentariu, dar in cele din urma capitanul navei a recunoscut faptul ca cele 10 000 de tone de cenusa ramasa au fost aruncate in Oceanul Atlantic si in Oceanul Indian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu