Sambata de la ora 18, 80 REMEMBER la RRM Student FM

Va invit la o calatorie in timp, mai precis in deceniul 8 al secolului trecut. De ce anii 80? Pentru ca putinor decenii din istoria recenta a Omenirii le-a fost dat sa fie atat de pline. Muzica exceptionala, descoperiri miraculoase, cuceriri ale tehnicii si asa mai departe. Toate intamplarile anilor 80 ce au marcat intr-un fel sau altul istoria lumii vor fi aduse in discutie in aceasta emisiune, editie de editie, numai pe 103 cu 4 FM. Si evident, pe blog!

joi, 27 august 2009

Pilotul Scaunului de Gradina

Pomeneam la inceput de emisiune de filmul UP. Ma rog, batranelul din film zbura cu toata casa in timp ce protagonistul povestii reale, Lawrence Richard Walters, soferul de camion ce a socat o lume intreaga, a zburat, la data de 2 iulie 1982, cu un vehicul neobisnuit creatie proprie, botezat „Inspiratie I” si compus dintr-un scaun de gradina obisnuit si din 42 de baloane umplute cu heliu. El s-a inaltat la o altitudine de aproape 5000 metri si a intrat in spatiul aerian federal din apropierea aeroportului Long Beach. Aceasta aventura i-a adus, dupa cum urmeaza: porecla Lawn Chair Pilot (Pilotul Scaunului de Gradina), o amenda de 4000 de dolari din partea Administratiei Aviatice Federale, premiul special al Clubului Idiotilor din Dallas, recordul de altitudine atinsa de baloanele umplute cu gaz – e drept ca neinregistrat oficial –, mentiune speciala pentru supravietuire in cadrul Premiilor Darwin si admiratia internationala. Atunci cand a traversat primul coridor pentru pregatirea aterizarii, avioanele au zburat pe deasupra lui, pe dedesubtul lui si pe langa el. Un pilot a transmis prin radio turnului de control ca tocmai depasea un tip care se afla intr-un scaun de gradina la altitudinea de 5000 de metri! In final, a inceput sa piarda din inaltime dupa ce s-a hotarat sa sparga cateva dintre baloane, dar funiile vehiculului s-au incurcat intr-un cablu electric, oprind alimentarea cu electricitate intr-un cartier din Long Beach timp de 20 de minute. Intrebat de ce facuse toate acestea,Walters a raspuns: „omul nu poate pur si simplu sa stea degeaba”. Administratia Aviatica Federala, lipsita total de simtul umorului, n-a reusit sa se amuze, deloc de toata intamplarea, si chiar l-a acuzat, printre altele, de pilotarea unui „vehicul civil care nu a primit un certificat de vehiculabilitate”. Walters isi dorise intotdeauna sa zboare, dar nu putuse deveni pilot din cauza problemelor de vedere. Inspectorul regional pe probleme de securitate a facut o declaratie care a ramas in istorie: „suntem siguri ca a incalcat vreun articol din Legea Federala a Aviatiei si vom formula o acuzatie imediat ce hotaram care e acel articol. Daca ar fi avut permis de pilot, i l-am fi suspendat. Dar nu are.” Ulterior aventurii sale, Walters a demisionat din postul de sofer de camion, deoarece a primit cateva oferte de munca ce implicau sustinerea de discursuri pe tema motivatiei, dar nu a reusit sa-si transforme faima in bani. In 1993 s-a impuscat in inima. Avea doar 44 de ani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu