Sambata de la ora 18, 80 REMEMBER la RRM Student FM

Va invit la o calatorie in timp, mai precis in deceniul 8 al secolului trecut. De ce anii 80? Pentru ca putinor decenii din istoria recenta a Omenirii le-a fost dat sa fie atat de pline. Muzica exceptionala, descoperiri miraculoase, cuceriri ale tehnicii si asa mai departe. Toate intamplarile anilor 80 ce au marcat intr-un fel sau altul istoria lumii vor fi aduse in discutie in aceasta emisiune, editie de editie, numai pe 103 cu 4 FM. Si evident, pe blog!

duminică, 13 septembrie 2009

Ayrton Senna - Sfarsitul ...

Urmeaza şase ani petrecuţi la Mc Laren care au fost cei mai productivi din întreaga sa carieră. A câştigat trei titluri mondiale, de alte două ori fiind vicecampion mondial. A câştigat 35 de curse şi 49 de pole position-uri. În 1988, primul său an la Mc Laren a reuşit si primul sau titlu mondial, după o luptă la cuţite cu Alain Prost. Cei doi au câştigat împreună 15 din cele 16 curse ale sezonului, Senna reuşind sa urce pe cea mai inalta treapta a podiumului de opt ori. Ayrton s-a despărţit de McLaren după ce câştigase cursele din Japonia şi Australia, ultimele sale două victorii în Formula 1, înainte de a trece la Williams si era privit drept principalul candidat la titlul suprem al anului. A venit insa cursa de la Imola, cea mai neagră din întreaga istorie a Campionatului Mondial de Formula 1. În timpul calificărilor de vineri Rubens Barichello are parte de un accident foarte serios, dar brazilianul scapă cu viaţă. Apoi, după numai o zi, Roland Ratzenberger suferă un accident fatal. Vizibil marcat de aceste două evenimente, pe Rubens Barichello îl considera urmaşul său, Senna stătea în expectativă, neştiind dacă să concureze sau nu. Până la urmă decide să concureze, la urma urmei avea neapărată nevoie de victorie pentru că Michael Schumacher avea deja 20 puncte, iar el nici unul, iar în cazul în care va câştiga avea deja pregătit steagul Austriei pe care dorea să îl fluture în vânt în memoria lui Roland Ratzenberger. A plecat în cursă ca din puşcă, instalându-se la conducerea cursei, neştiind că seria evenimentelor negre va continua. Pe grilă Benneton-ul lui JJ Letho refuză să pornească, iar finlandezul este lovit puternic din spate de Pedro Lamy, astfel că era necesară neutralizarea cursei. După cinci tururi în spatele Safety Car-ului, cursa de reia, însă în turul şapte maşina lui Senna refuză să mai poată fi controlată în virajul Tamburello, ieşind în decor, izbindu-se de zidul de beton la o viteză de 218km/h. Asa s-a terminat cursa vietii lui Ayrton Senna. Am putea sa ne intrebam de ce, daca tot a avut premonitia sfarsitului, lucru usor de inteles din ezitarea de a intra in cursa, de ce a facut-o totusi. Posibilul raspuns ar putea veni din citatele urmatoare, citate ce apartin celui ce a fost Ayrton Senna: "Să fii al doilea înseamnă să fii primul care pierde". Sau si mai bine, "În Formula 1 eşti tot timpul expus la pericole. Pericolul de a te răni, pericolul de a muri. Este parte a vieţii şi ori o accepţi într-un mod profesionist, ori o abandonezi şi nu o mai faci. Mie îmi place însă aşa de mult încât nu mai pot să o abandonez."

2 comentarii:

  1. ce piloti erau pe vremuri doamne! rubens barichello! jj letho! michael schumacher! ralf ralph schumacher! alte vremuri!

    RăspundețiȘtergere