Sambata de la ora 18, 80 REMEMBER la RRM Student FM

Va invit la o calatorie in timp, mai precis in deceniul 8 al secolului trecut. De ce anii 80? Pentru ca putinor decenii din istoria recenta a Omenirii le-a fost dat sa fie atat de pline. Muzica exceptionala, descoperiri miraculoase, cuceriri ale tehnicii si asa mai departe. Toate intamplarile anilor 80 ce au marcat intr-un fel sau altul istoria lumii vor fi aduse in discutie in aceasta emisiune, editie de editie, numai pe 103 cu 4 FM. Si evident, pe blog!

duminică, 13 septembrie 2009

Ayrton Senna - Inceputurile ...

De-a lungul timpului am vorbit despre fotbal, baschet, patinaj, box da’ despre sporturi motorizate, deloc. Nu-i nimic pentru ca azi dedicam nu una ci doua interventii din emisiunea noastra in incercarea de a pune in lumina reflectoarelor unul dintre cei mai talentati piloti pe care i-a cunoscut Marele Circ. Ayrton Senna da Silva a devenit triplu campion mondial în acest sport în 1988, in 1990 si un an mai tarziu, in 1991. Debutul a avut loc în Marele Premiu al Braziliei când s-a clasat al şaisprezecelea pe grila de start, neterminând însă cursa din cauza unor probleme tehnice. A doua cursă - Marele Premiu al Africii de Sud - i-a adus şi primul punct, terminând cursa al şaselea. Adevărata sa valoare a fost însă dovedită în Marele Premiu al Principatului Monaco, cursa din acel an având loc pe ploaie. Plecat al treisprezecelea, Senna a avut o evoluţie de excepţie, iar în turul 19 îl depăşeşte pe Niki Lauda, in batalia pentru locul secund. Doar Alain Prost îi mai stătea în calea sa spre prima victorie din Formula 1 când directorul cursei de atunci, a decis să întrerupă cursa, motivând faptul ca nu se mai putea concura în condiţii de securitate. Practic Senna a fost oprit din drum spre prima sa victorie, pentru că în turul 31 când cursa a fost întreruptă era cu câteva secunde pe tur mai rapid decât Prost. Podiumul de la Monaco nu a fost singurul al anului, acestuia alăturâdui-se cele de la Silverstone si Estoril, astfel că Senna termină sezonul cu un total de 13 puncte. Primul an la Lotus avea să îi aducă şi prima victorie, propulsându-l între piloţii de top ai campionatului. Astfel, după un loc patru în Brazilia, la Estoril, acolo unde cu doar câteva luni înainte reuşise sa urce pe podium, a câştigat prima sa cursă, după ce a plecat din pole position, iar la final a stabilit cel mai bun tur de pistă. Pole position-ul de la Estoril a fost primul dintr-o serie incredibilă de 65, recordul său fiind doborât abia în 2006 de catre un alt copil teribil al Marelui Circ, Michael Schumacher. Câteva podiumuri şi clasări în puncte i-au adus lui Senna un binemeritat loc patru în campionatul mondial. Al doilea an alături de echipa britanică a fost la fel de productiv, Senna reuşind să se impună în cursele din Spania si Statele Unite ale Americii şi să obţină opt pole position-uri, cu unul mai mult decât în 1985. In 1987 Senna a terminat sezonul al treilea, după ce a câştigat două curse, la Monaco, prima din cele şase din principat, cinci fiind consecutive, şi din nou în SUA. Senna devenise "Honda's greatest son", aşa cum însuşi Soichiro Honda îl numea.

3 comentarii:

  1. ayrton senna! dumnezeu sa il ierte si sa il odihneasca in pace! avea nevoie de puncte de asta a concurat atunci! putea sa nu o faca! dar totusi a facut-o! fara sa stie ca isi va pune viata in pericol! ma rog oricum inaintea lui mai murise un pilot roland ratzenberger care a avut rani! dar scapase oricum nu a avut nici o sansa la viata! si a murit! ayrton senna a mai si castigat ceva! si asta nu este de neglijat!

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu aveam decat 2 ani atunci! cand s-a intamplat!

    RăspundețiȘtergere
  3. un astfel de accident nu s-a mai intamplat de la niki lauda!

    RăspundețiȘtergere